Gwy wandelt

zaterdag 12 december 2015

Sfeervol Gent bij nacht

Vandaag was het 'Gent bij nacht'.
Zelf heb ik er 'Gent in de valavond' van gemaakt. In het licht begonnen, om dan de duisternis zien opkomen en verdrongen worden door de sfeervolle kerstverlichting. De wandeltocht begon om 14 uur 30. Zelf ben ik ingestapt omtrent 15 uur. Ik vroeg me af of ik de tram zou nemen naar de start. Ik bedacht me en besloot om maar meteen vanaf mijn verblijf de wandelpijlen te volgen.
Zo kwam ik langs Sint-Baafs onmiddellijk op de wintermarkt. Het was niet te druk bij het reuzerad. Ik heb dan een ticket gekocht en mee naar boven rond gedraaid om zo Gent en haar bezienswaardigheden van bovenuit te bewonderen.
Vandaar dwaalden we verder langs hoekjes en kantjes. Ik dacht dat ik Gent door en door kende. Maar de parcoursmeester had de toelating gevraagd en gekregen om wegjes en binnenhoven die normaliter afgesloten zijn, open te stellen. Mijn bewondering voor de inrichtende club. De Florastappers hebben de wandeling meer gemaakt dan zomaar een stadswandeling. De tegenstellingen bijvoorbeeld tussen het doodstille Vincenthof en het rumoerige stadscentrum vormden wel de twee uitersten
Eens op de startplaats moest ik natuurlijk alsnog mijn administratieve verplichtingen nakomen. Me inschrijven met name. Zorgen dat ik niet blijf plakken met al die bekenden.
En vandaar stapte ik weer langs de route verder naar waar ikzelf ingestapt was.
Een tocht waar ik als Gentenaar fier mag op zijn.