Gwy wandelt

woensdag 9 december 2015

Lekker Oost-Vlaams

Lekker Oost-Vlaams eten, dat kan je doen als je met de einde jaars feesten toch niet naar het buitenland trekt.
Er bestaat uit een website waar de Oost-Vlaamse streekproducten naar voren gebracht worden.
Dat de cuberdons, de Gentse neuzen typisch zijn, dat wist ik wel, en jullie ook. Hoewel ik een paar mensen ken, die stellen dat dit eigenlijk een product uit het Meetjesland is.
Onze Tierenteyn mosterd ken je ongetwijfeld ook.
Zelf werd ik eens in het koopcentrum van de Zuid verzocht om een paar vragen te beantwoorden uit een vragenlijst over de sneeuwbal. Ik wist niet eens dat dat snoepje een streekproduct van bij ons is.

De website van de Oost-Vlaamse streekproducten is :  http://lekkeroostvlaams.be/
Een bezoek aan het Groot Vleeshuis in Gent kan ik trouwens altijd aanbevelen als je de Oost-Vlaamse streekproducten wil leren kennen. Er is meer dan alleen maar de Ganda-ham.

Geen opmerkingen: