Gwy wandelt

vrijdag 18 december 2015

Lunch, goed en niet duur

Gisteren was ik op een vergadering. Een beetje buiten de agenda babbelden we ook over de Parnassus. Dat zou ik verder vergeten zijn, ware het niet dat in het tijdschrift 'Wijs' dat ik deze morgen in de post kreeg een artikel stond over de Gentse sociale restaurants.

De Parnassus in de Oude Houtlei is er een van.
Ik ging deze middag eens kijken.
Het restaurant is gevestigd in een gebouw dat vroeger als kerk gebruikt werd. De glasramen zijn gerestaureerd en geïsoleerd. Er is een nieuwe vloer gelegd met vloerverwarming. De zoldering is met een kunstige constructie omlaag gebracht. Er is een keuken gebouwd.
Het oogt goed, ruim en toch wat intiem. Alleen voor het decor, het decorum moet je er eens binnen gaan.
Ik zal er zeker eens eten. Duur is het ginder niet. Een van de mensen, die er werken, heeft me over hun aanpak gesproken. Ik heb er zeker goesting door gekregen om er eens te middageten.

Voor de computerversie van het OCMW tijdschrift Wijs, klik hier. Neem het nummer van januari 2016, en daarbinnen bladzijde 4 voor de sociale restaurants.
De website van de Parnassus is: http://www.parnassus.be/ndl/

Geen opmerkingen: