Gwy wandelt

donderdag 17 december 2015

De tijger over de berg

Het was deze morgen onze laatste bijeenkomst van de Tai Chi groep op donderdag in het Gentse LDC De Horizon.
Met wat herhalingsoefeningen sloten we het jaar 2015 af.
Op 7 januari pas, komen we weer samen.

Ondertussen oefenen we thuis verder.

Daarvoor gebruik ik de instructies van onze lesgever Jianbin Wang.
Aansluitend heb ik nog 2 DVD's waarin Tai Chi vrij eenvoudig voorgesteld en voorgedaan wordt. Het is gemakkelijk oefenen met een bewegend voorbeeld. Daarnaast heb ik ook uit de stadsbibliotheek een boek ontleend. Daarin toont de schrijver met foto's de vormen stap voor stap.
Deze bewegingsvormen maakt nu deel uit van mijn dagelijkse herhalingen. Als ik een dag niet wandel, zorg ik er tenminste voor dat ik minstens een kwartuur tai chi bewegingsvormen uitgevoerd heb.

Geen opmerkingen: