Gwy wandelt

zondag 8 november 2015

Plamure

De Zotte kuren van Plamure.
Dat is de huidige voorstelling van de theatergroep "Ten Hove".
Zes vertoningen hebben ze ingepland in de rode zaal van het LDC Ten Hove.
Men had me verteld dat deze voorstellingen al vlug uitverkocht zijn. Via OKRA trefpunt van Gent had ik een kaart voor deze middag.
Ik was wat nieuwsgierig. Wat zou de locatie bieden? Wat zou de schrijfster van de komedie voor situaties bedacht hebben? En hoe zou de regie gevoerd zijn? Wat zouden de spelers ons brengen.
Het was een leuke voorstelling, met heel wat komische situaties. Af en toe een onverwachte wending in de voortgang van het verhaal.
Bij zo een voorstelling zijn heel wat mensen betrokken, en de voorbereidingstijd is wel een maand of zes.
Het resultaat mocht er zijn. Ik ga het verhaal niet navertellen. De mimiek en het op elkaar inspelen van de acteurs kan ik toch niet weer geven. Daarvoor moet je naar de voorstelling zelf gaan. Als je ten minste nog een plaats bemachtigd.
Ik heb begrepen dat de theatergroep ieder jaar een voorstelling brengt. Dat zal ik dus voor 2016 in de gaten houden.

Geen opmerkingen: