Gwy wandelt

maandag 9 november 2015

LDC Ten Hove

De LDC's, de lokale dienstencentra van het OCMW van Gent zijn over de verschillenden wijken en buurten verspreid. Daarvoor staat ook de 'L' van lokaal.
Met verschillende LDC's hadden we met onze wandelgroep van Euraudax Zelzate al kunnen kennis maken: De Boei in de Vaartstraat, aan de Brugse Vaart, en nog eerder met De Vlaschaard in de Jubileumlaan, aan de Leie. Telkens waren we daar met onze wandelaars welkom.

Vorig jaar heb ik dan het LDC, vlak bij mijn verblijf leren kennen. Dat is De Horizon in de Lousbergkaai. Ik kom er vrijwel iedere dag voor het middagmaal, en doe er aan verschillende activiteiten mee. De voor mij belangrijkste wordt gevormd door de Tai Chi oefeningen.

Gisteren was ik dan eens in het LDC Ten Hove. Voor een middagvoorstelling van hun toneelgroep. Het betrokken LDC ligt op de dries van het Sint-Elisabethbegijnhof.
Weer een LDC dat ik heb leren kennen. En het was een aangename kennismaking met heel wat gezellige mensen. De ligging is uniek in een rustige historische buurt.
(Wat het theatergezelschap speelde heb ik in een afzonderlijk blogbericht gemeld. Klik hier. )

Geen opmerkingen: