Gwy wandelt

zaterdag 5 september 2015

Servio per amikeco

Foto uit de reeks van René.
De IPA '=  International Police Association' is door vele wandelaars gekend.Hun motto is 'Servio per amikeco'. Dat betekent zoveel als : ik help uit vriendschap.
Een motto dat ik zelf mocht mee maken.
Ik lig nog altijd in de kliniek en mag mijn afdeling niet verlaten.
Voor vandaag kreeg ik echter de toelating om onder begeleiding van een betrouwbaar iemand te wandelen.
En dank zij Daniel kon ik, afin konden we, een wandeling van 20 km maken.
Vertrekplaats was het terrein van Claeys Bouüaert (Mariakerke, Gent)
We bewandelden dat terrein en trokken over de Lage Velden en dan langs de Ringvaart naar Vinderhoute. Verder dan naar Drongen Luchteren waar we in een mooie parochie zaal de rust hadden.
Na soep en een broodje trokken we verder. Het bleef een groene natuurrijke wandeling. De volkstuintjes op het einde van de watersportbaan, benaderden we langs de achterkant. In hun kantine hadden we de 2de rust. Koffie met koek nu.
Twee derde van de tocht afgewandeld wachtte ons nog het hoogtepunt: de Bourgoyen Ossemeersen.
Een mooie tocht in het Gentse. Dat was het wat de IPA ons aangeboden heeft.

Geen opmerkingen: