Gwy wandelt

zaterdag 26 september 2015

Delirium tocht

Een befaamde tocht in het Gentse is de Deliriumtocht van wandelclub Land van Rhode. De 50 km is er altijd een om "U" tegen te zeggen. Naast die 50 km zijn er ook de meer gangbare afstanden. De kortste is de 6 km.
Alle afstanden omvatten een bezoek aan de brouwerij Huyghe. Het lijkt me dan ook de reden van de naamgeving aan deze wandeltocht.
Zelf wandel ik nu afstanden van zo een twintig kilometer. Ook zo een zat in het gamma dat de wandelvereniging ons aan bood.
Zoals we van de betrokken wandelclub gewend zijn stapten we over heel wat veld- en boswegels. Als ik het aalmoezenierbos of het Gentbos vernoem, dan weet je wat ik bedoel. 
De wegjes en paadjes waren allemaal goed begaanbaar. Ik heb het al anders meegemaakt. Nu moesten we niet door de modder ploeteren.
De weergoden hadden het nu droog gehouden. 
Op de 25 hadden we eerst 2 trajecten van zo een 9 km. Als we op de 25 in twee trajecten al 18 km gestapt hebben, kan je je voorstellen dat de twee volgende trajecten heel wat korter waren. 
Het werd ook een paddenstoelrijke tocht. Dat hoort bij de tijd van het jaar, en als de wandeling goed uitgepijld is, zoals hier, heeft de wandelaar de tijd om de paddenstoelen te bewonderen. Trouwens ook nog veel bloemen in de bermen, waar we niet door het bos liepen.
Kortom een topper van een wandeltocht.

Klik hier voor mijn foto's. De meeste zijn laag bij de grond: paddenstoelen.

Geen opmerkingen: