Gwy wandelt

zaterdag 9 mei 2015

OTW training bij Doornik

Vandaag stapten we in Doornik. Het was weer eens een tocht met het oog op de training voor de OXFAM tocht van eind augustus.
We waren met twee Kaailopers erbij. Marleen van ons eerste team, en ik van ons tweede team.
De training om 100 km te stappen loopt verder. In Oudergem stapten we 15 km. In Turnhout 20 km, Vandaag 27 km. Binnenkort 50 km.
We vertrokken uit La Ferme Delgueule in Kaïn. Bijna onmiddellijk hadden we  een steile klim op de Mont Saint Aubert. Langs die trappen met al die dichtregels daalden we af om dan door het agrarisch landschap te stappen.
Onze boterham konden we eten in een ouderwets dorpscafé in Molenbaix. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in de streek van Celles gewandeld heb. Het parcours in Pecq en Celles was nieuw voor mij. Op de tocht wisselden we veel ervaringen en intenties uit tussen nieuwe trailwalkers en anciens.
Om te besluiten bestegen we nog eens de Mont Saint Aubert om die berg langs het GR-pad te verlaten.
We stapten 27 km. Vertrek om 9u45, Aankomst om 16u30. Voor verschillenden onder ons is zo een training zeker nodig.Welke schoenen dragen? Wandelstokken of niet? Geen dikke kleren maar kleding in lagen. Hoe blaren en wrijving in de liesstreek vermeden?
Voor wat van mijn foto's uit deze tocht: klik hier.

We stappen onze tocht met het oog op de verwerkelijking van een wereld waarin de rijkdom eerlijker verdeeld is. Voel  je met onze idealen mee? Storten kan nog altijd. Voor de teambladzijde 2015 van Kaailopers team 2 klik hier. Hou je bankkaart bij de hand en druk op de 'SCHENK'-knop.

Geen opmerkingen: