Gwy wandelt

zaterdag 2 mei 2015

Blankenberge 1ste dag tweedaagse

De tweedaagse wandeling in Blankenberge mis ik niet graag.
Na mijn ontbijt in Gent-Sint-Pieters kon ik een extra trein nemen.
De zaterdag was de dag met Zuienkerke als centrale plaats.
Wandelaars uit het ganse land, en daarbij ook wandelaars uit andere landen. Vooral de wandelaars uit Rwanda vielen me op. Die jonge mensen zijn in ons land in het kader van een studenten uitwisselingsproject.
De wandeling in Blankenberge is altijd goed voor veel volk. Wat ik altijd apprecieer is de vele animatie onderweg.
En de hoofdreden dat ik er graag kom wordt gevormd door de vele ontmoetingen met andere internationale wandelaars.
Het werd inderdaad weer een heerlijke tocht, strand, duinen, achterland, een kuststadje. Alles om een wandeling tof te maken.
Na 24 km was mijn tocht ten einde.
Nadat ik een heerlijk gebakken visje op een bruine boterham gegeten had schoof ik aan voor de eindcontrole.

Zondag ben ik er weer. Dan is Lissewege met zijn aparte toren de centrale plaats.

Voor mijn fotoreeks klik hier

Geen opmerkingen: