Gwy wandelt

donderdag 23 april 2015

Tai Chi in de Horizon

Het is weer donderdag. De donderdag is mijn Tai Chi - dag.
In de reeks Tai Chi voor beginners in het het Gentse LDC De Horizon, tracht ik de verschillende sessies te volgen.
Het lukt me niet altijd. Mijn geheugen laat me soms in de steek om de volgorde van de houdingen en bewegingen te respecteren. En soms wordt ik ook gehinderd omdat ik mijn evenwicht niet goed kan bewaren.
Ik zal dan ook allicht ook in het najaar een beginner blijven.
Ik hoop althans dat onze instructeur Mr. Wang er mee doorgaat, want een mens blijft daardoor in beweging en is in goed gezelschap.
Jiabin Wang geeft overigens in het LDC De Knoop op 6 mei een proever van taijiwuxigong. Taijiwuxigong is een manier om via spontane bewegingen ons natuurlijk evenwicht (zowel fysiek als emotioneel) terug te vinden.

Geen opmerkingen: