Gwy wandelt

zondag 5 april 2015

Pasen

Het werd voor mij een rijk gevulde paaszondag 2015.

Deze morgen naar het museum voor schone kunsten. Doel van mijn bezoek was de tijdelijke tentoonstelling, maar vanzelfsprekend heb ik de permanente collectie niet verzuimd. Klik hier.

Deze middag dan witloof in de ham met kaassaus gegeten. Niet een typisch paasmenu. Ik had misschien beter een lamsboutje gekozen. Maar dat is allicht teveel voor één persoon. Voor de mensen die in de bereiding van Jeroen geïnteresseerd zijn, klik hier. Bij was het evenwel een klaar gemaakte maaltijd die ik 4 minuten in de microgolf dien te steken.

In de namiddag dan een leuke wandeling in het centrum van Gent gemaakt. Klik hier, het was een leuke tocht, zo zelf eens toerist te zijn.

En vanavond dan naar de paasviering in de Sint-Jacobskerk. Er was heel wat meer volk dan op een doorsnee zondag.
Dat deed de priester veel plezier, want hij weet ook dat veel kerken tegenwoordig leeg lopen, en misschien gesloten zullen worden. Het was een mooie en stemmige viering. Het evangelie ging over de Emmaüs-gangers.  Als wandelaar voelen we ons met die twee zeker goed verwant.

Geen opmerkingen: