Gwy wandelt

dinsdag 28 april 2015

Juristenwandeling

Mapmywalk met mijn GSM
Deze middag maakte ik een wandeling door de kuip van Gent. Daarvoor gebruikte ik een boekje dat uitgegeven is ter gelegenheid van het 200-jarig bestaan van de Gentse Orde van Advocaten. 'Gent en zijn advocaten. Een historische wandeling door de stad.' is de titel.
Het boek heb ik ontleend uit de Gentse Stadsbibliotheek. 
Verschillende aspecten van de rechtspraak en van de advocatuur komen daarin aan bod. Een wandelaar als ik stelt zich niet tevreden met het boekwerk te lezen, maar stapt ook daadwerkelijk de wandeling die op bladzijde  98 t/m 103 beschreven is.
De wandeling start aan het standbeeld van Hyppolyte Metdepenningen aan het Justitiepaleis in het centrum van Gent.
De wandeling is door het historische Gent. Het actuele komt niet aan voren. Het verleden wordt belicht. Het erfgoed als het ware. We passeren bijvoorbeeld het nieuwe justitiepaleis niet. Langs de andere kant passeren we veel huizen waar een naambord van een advocaat op hangt. 
De tocht is zo een zestal kilometer. 
Voor mijn foto's klik hier. Er staat wel bij dat het mijn verhaal is, maar het is eerder het verhaal van iemand anders, dat ik na gewandeld heb. 

De volgende thematische wandeling die ik in Gent plan is de Nerotische wandeling. Dat zal dan met OKRA Academie zijn.. Klik hier.
Van ons bestuur uit is Eric verantwoordelijk voor een groep. Als er een 2de groep gevormd wordt, ben ik ook ingeschakeld als begeleider. Als dat niet zo is wandel ik gewoon met de groep van Eric mee. 

Geen opmerkingen: