Gwy wandelt

maandag 30 maart 2015

Onthaal Sint-Baafs

Vandaag is het onthaalseizoen in de Gentse Sint-Baafskathedraal begonnen.
De onthalers zijn vrijwilligers die de vragen van de toeristen beantwoorden.
U vindt de onthaaltafel  als je het kerkgebouw binnenkomt links, sorry rechts.
Zelf zal ik de donderdagnamiddag en de vrijdagnamiddag aan die onthaaltafel zitten, tenminste voor zover ik zelf geen toerist ben in een ander land.

Het is nu de Goede Week.
Gisteren was ik al bij de palmwijding in de Sint-Jacobskerk. In mijn meditatiehoekje steekt nu een nieuw palmtakje.
Vandaag naar de Mattheus passie van Bach geluisterd. Altijd raakt dat mijn hart.
Ook in Sint-Baafs beleven we we de Goede Week.
Woensdag help ik mee voor de chrismaviering. Afin niet voor de viering zelf, dat doen priesters, maar wel voor de receptie achteraf.
Donderdag sta ik in de middag  mee in voor het onthaal, en om 19 uur herdenken we het Laatste Avondmaal.
Vrijdagmiddag weer onthaal.
Op zaterdagavond, Stille Zaterdag tracht ik om 21 uur bij de Paaswake te zijn.
En ... Zondag op Pasen zelf, Verrijzeniszondag, zoek ik niet naar paaseieren, maar tracht ik om 18 uur aan de viering in de kerk van de apostel Sint-Jacob deel te nemen.

Geen opmerkingen: