Gwy wandelt

maandag 2 maart 2015

Deze middag in Zelzate

Deze middag toch maar nog eens de lijnbus naar Zelzate genomen.
Het was een drukke dag vandaag. Afin, druk voor een oude gepensioneerde man.
Deze morgen eerst mijn tweewekelijks therapeutisch gesprek met mijn neuro-psychiater. Ik keek er wat tegen op, want op het einde van mijn 66ste kwam ik van ziekte naar depressie terecht, en omgekeerd. Dat bracht met zich mee dat fouten, waarvan ik dacht dat ze al lang verleden tijd waren, weer boven kwamen. Al met al viel het gesprek me mee. We hebben wel al 2 vervolgafspraken gepland. (En de professor heeft me op aspecten gewezen, die ik niet graag in een blog vertel.)
Daarna in het het Gentse treinstation Sint-Pieters in het buffet ontbeten. 4€95 voor chocomelk, appelsiensap en twee boterkoeken.
Terug in mijn verblijf, mijn ingeleende boeken genomen, en naar de bib aan de Zuid gebracht. Geloof me of niet, ik heb weer 4 Aspe's  mee. Commissaris Van In, de hoofdfiguur in die detectives van Aspe, heeft me geweldig in de ban.
Terwijl ik toch aan de Zuid was, heb ik bij de Panos een broodje gekocht als middageten.

En dan werd het moeilijk voor mij. Ik moest lijnbus 55 nemen. Eigenlijk zou ik met Zelzate - afin met bepaalde aspecten er van - niets meer te maken willen hebben. Maar ja ... Ik heb er nu eenmaal een verleden. We moesten deze middag een algemene statutaire vergadering voorbereiden, en een aan zet geven tot de volgende. Het heeft ons wat uren gekost, maar we zijn er uit geraakt.
Later in de maand gaat dan de echte vergadering door, dus toch maar weer eens naar Zelzate.

Geen opmerkingen: