Gwy wandelt

zondag 15 maart 2015

Floratochten

Vandaag kozen de Florastappers voor hun wisselbekertocht voor een natuurwandeling.
De wandelclub bestaat 35 jaar en in de verschillende wandelafstanden die ze uit gepijld hadden, was ook een 35 km voorzien. Daar schreef ik me dan ook voor in.
Het werd een gezellige en leuke tocht, doorheen Gentbrugge, Melle, Heusden en Laarne.
Een modderstrook konden we af en toe niet ontwijken. 'Ben je ook zo vuil?' vroeg een clubgenote mij.
Ja zeg! Toen ik al de moeite deed om in de wegberm te stappen om niet door de modder te moeten ploeteren, of mij aan de prikkeldraad te schenden, stapte een wandelaarster mij gezwind voorbij. Ze stapte gewoon door de modder heen. Toen ik zelf weg geslierd was, heb ik haar voorbeeld maar gevolgd. De moeilijke strook was gelukkig maar een paar honderd meter. Wat is dat op 35 kilometer?
Op de wandeling heb ik 2 trajecten  bewandeld die ik nog niet kende. Dat is stappen langs de Sint Annaplas, en tweedens het Laarzenpad van Natuurpunt.
Onderweg met verschillende collega wandelaars herinneringen aan de voettocht naar Compostela opgehaald.
Het zonnetje is er niet doorgekomen, maar dat kon de wandelpret niet bederven.

Er staan verschillende fotoreeksen van deze tocht op internet. Voor mijn reeks klik hier. of hier.

Geen opmerkingen: