Gwy wandelt

zaterdag 31 januari 2015

Lichtfestival te Gent

Als er de eerste dag van het lichtfestival 130.000 mensen de kunstwerken komen bewonderen, en op dag twee 160.000 bezoekers, dan moet ik er toch ook eens heen.
Zeker omdat verschillende lichtsculpturen zich binnen een straal van nauwelijks 100 meter van mijn flat bevinden.
Wat ik zeker wou zien was de show Horta op het bisschopshuis, en de ultieme topper Mysticète in Portus Ganda.
Die heb ik ook gezien en  ondertussen wel nog andere lichtobjecten kunnen bewonderen.
Het was overheerlijk. Maar mens! Wat een volk! Op sommige plekken was er geen doorkomen aan.
Met de problemen aan mijn been, wou ik het niet te lang maken. Veel liever had ik natuurlijk het volledige parcours van 5 km afgelegd. Maar ja, vandaag lukt me dat niet.

Lichtfestival Gent heeft zijn website op: www.lichtfestivalgent.be,
en op hun facebook pagina staan mooie foto's: www.facebook.com/LichtfestivalGent , en daar zijn nog andere koppelingen naar nog mooiere beelden te vinden.

Geen opmerkingen: