Gwy wandelt

maandag 15 december 2014

Stakingsdag

Wat een rustige maandag vandaag.
Heerlijk geslapen, dat was lang geleden.
Niet wakker geworden door het verkeer. Door de algemene staking was er weinig beweging op straat.
Toen ik opstond, mijn gordijnen wegtrok en mijn venster opende zag ik tot mijn verwondering wel een lijnbus passeren Het is trouwens bij die ene gebleven. De rest van deze dag heb ik geen lijnbus meer gezien.
Ik had een afspraak bij de coiffeur. Die ging gelukkig wel door. Mijn kopje mag weer gezien worden.
Nadien dan naar het winkelcentrum van het Zuid. Ik wou nog gemakkelijke schoenen kopen. Gewone zwarte, bescheiden schoenen. Gewoon om te dragen als ik niet op wandel ben, of om te dragen na een wandeling. Met een paar schoenen keerde ik dan ook naar mijn verblijf in Gent weer terug.
Ondertussen had ik wel wat van de vakbondsacties gezien.
Eens mijn schoenen in de kast gezet, richtten mijn stappen zich naar het stadscentrum. De kerstmarkt was zich stilletjes aan het openen, en zelf ging ik eten in het hamburger restaurant Ellis.
Het heeft me gesmaakt. Ginder is het net wat meer! Dank aan wie me de tip gaf.
Dan nog naar een winkel om een lamp te kopen. In de luster boven mijn eettafel had een lamp het begeven.
Dat is nu in orde.
Vanavond wil ik naar Assenede gaan, naar de GBL-groep (Geloof, Bijbel en Leven) maar gezien de staking zal me dat allicht niet lukken. Het zal dan ook een reflectieve meditatie avond worden.

Geen opmerkingen: