Gwy wandelt

zondag 14 december 2014

Nevelige kersttocht

Na al die dagen in de stad, was ik weer eens aan een natuurwandeling toe. Een rustige wandeling langs mooie stukjes natuur. En dan gaat mijn keuze natuurlijk naar de kersttocht van de Reynaertstappers.
Mijn tijdschema klopte evenwel niet. Ik had niet in de gaten gehad dat de uurregeling van de treinen veranderd was. Maar dat is natuurlijk geen drama. Ik geraakte toch in Belsele.
De startplaats van de Reynaertse kersttocht is in De Klavers, zo een 10 minuten stappen van het hokje dat Belsele station is.
Bij de inschrijving opteerde ik voor de 17.
Van meet af aan kregen we al mooie wandelwegen, die toch goed begaanbaar waren. Het had in de nacht lichtjes gevroren, daardoor werden we van de modder gespaard. En de Reynaertstappers letten er trouwens op, dat de wandelpaden, die in het parcours opgenomen worden, goed begaanbaar zijn.
De 17 bracht ons eerst naar Sinaai, dan langs een stiltegebied naar Puivelde, en vandaar langs de overheerlijke Weduwe Voswegel en de Boskapel terug naar Belsele.
Ik had bijna de hele tijd in de nevel gewandeld en toen ik rond de middag aankwam, brak de zon erdoor. Nu ja ... Een soepje en een broodje braadworst, en ik ging wel voldaan weer naar het station.
Het was heerlijk zo langs de mooie plekjes natuur te wandelen.

Geen opmerkingen: