Gwy wandelt

zaterdag 13 december 2014

Gentse Florastappers

Gent by Night is een verlokkelijke titel om mee te stappen in de wandeltocht van de Florastappers.
Het was een voltreffer. Ik verschoot al toen ik naar het Rabot ging, naar de startzaal in het KAHO. Al veel wandelaars waren op stap.
Ook in de startzaal was het druk. Gelukkig is het een geweldig grote zaal en zijn er zitplaatsen ten over. Ik moest immers nog op familie wachten om samen te wandelen.
Eens samen, vertrokken we voor de 6, een wandeling van 6,9 km.
We bewandelden een mooi parcours met onverwachte bezienswaardigheden, zoals de enorme graffiti van ROA op het Tempelhof, of werk van de Franse kunstenaars Da Costa en Sagnard die hun sculpturen onder de naam L'art en lumière lieten zien in het Hof van Ryhove.
Het was mooi zwerven door Gent in de avond, met vaste waarden ook, zoals de tocht langs en over de Lieve, langs het stadscentrum en nog meer.
De rustpost van de wandelclub was op de Reep. In de toegang was het op de reuzefoto's dan even zoeken naar mijn kleinkinderen, die er ook tussen staan. En met hun hulp was het niet moeilijk om ze te vinden.
Op de rust namen we trouwens een lange pauze. Want we zouden nog door het stadscentrum met de kerstmarkt trekken.
We zigzagden door de kerstmarkt en de omliggende straten. Eens de Sint-Michielsbrug over, naar het einde toe bleven de wandelpijlen ons verrassen, met onder meer een passage langs het vroegere huis van barmhartigheid, en een doortocht doorheen het Sint-Elisabeth begijnhof.
Toen we weer in de startzaal kwamen konden we maar één ding zeggen: We hadden een heerlijke tocht achter de rug.

1 opmerking:

Pauline Verhelst zei

Dat van die heerlijke tocht kan ik zeker beamen! Het was zeer gezellig en voor herhaling vatbaar! Het was inderdaad een zeer mooie wandeling en het was tof om Gent eens op een andere manier te zien dan ik ze tijdens school.
Groetjes Pauline