Gwy wandelt

vrijdag 28 november 2014

Oemtata

Vanavond was ik in Ertvelde.

In de Oemtata gaf Gerard Bauwens een lezing over de eerste wereldoorlog en de weerslag ervan in Ertvelde.
Hij wist ons te boeien met een rijk geïllustreerd relaas. Zelf heeft hij er ruim onderzoekingen over verricht. We kregen dan ook veel beeldmateriaal in zijn presentatie te zien, Beelden en foto's die nergens gepubliceerd  zijn.
Het speet me wel dat ik de bijeenkomst vroegtijdig moest verlaten. Maar ja ik ben nu eenmaal gebonden aan het openbaar vervoer. 
Dat is nu eenmaal zo.
 
Zoals ik Gerard ken, zal hij trouwens wel een publicatie erover maken. Ik zal dan een van de eersten zijn om die te kopen.
En ik zal bij de verenigingen, waar ik bij aangesloten ben, zeker voor hem en zijn presentatie  reclame maken. 

Geen opmerkingen: