Gwy wandelt

vrijdag 14 november 2014

Hier is een stoel voor wie moe is.

Je weet dat ik graag mee help in het onthaal van de Gentse Sint-Baafskathedraal.
Nu ik een lange Azië-reis achter de rug heb, zal ik dat met nog meer plezier doen.
Alleen in de winter zijn we zelden op het onthaal.
Het is dat te koud in het kerkgebouw.
Maar wees welkom. Doe wel een goede jas aan.

Het was voor mij verrijkend kennis te maken tijdens mijn reis met de tempels en de schrijnen van buddhisten, confucianisten, shintoïsten, taoisten en nog meer. Ik denk dat ik volgend jaar de vragen van de toeristen beter zal kunnen inschatten en beantwoorden.

Trouwens als je op de afbeelding klikt, kan je het volledige gedicht lezen. Een auteur is er niet bij vermeld, maar dat doet niets af aan de zin van de boodschap.

Geen opmerkingen: