Gwy wandelt

dinsdag 4 november 2014

Fuji

Vandaag is het mijn hoogtepunt in deze Japan reis. De Mount Fuji staat op ons programma.
We zijn met de autobus tot aan station 5 gereden. Verder zou te gevaarlijk zijn in dit seizoen. Het lijkt me trouwens ook nogal hoog te zijn voor een dagtrip. De berg is meer dan 3.000 meter hoog. We zijn tot op 2.305 m geweest. We zijn ook in de 'caves' geweest, die door de stroming van de lava gemaakt zi jn. In de icecave Was het maar goed dat ik een veiligheidshelm op had. We stapten door gangen van nauwelijks 89 cm hoog.
Ook bezochten we de verschillende bronnen die onderaards vanuit het smeltwater van de berg Fujitsu gevormd worden.
Deze foto, die ik van het internet haalde, geeft alvast een mooi beeld van deze bijzondere berg.  Ik heb de indruk dat de foto genomen is vanuit het restaurant, waar we deze middag aten. Het is een foto die - denk ik in de lente genomen is. Nu is het herfst. De lentekriebels zijn er nu wel niet meer. Nu zagen we de berg doorheen een gamma van rode herfstbladeren.
Onze laatste nacht in Japan sluiten we af in een hotel op het Fujikyu Highland.
Mijn foto's volgen later. Maar andere medereizigers hebben er al op Facebook geplaatst.

Geen opmerkingen: