Gwy wandelt

vrijdag 12 september 2014

Pijn, tandpijn

Ik heb mijn dosis pijn wel gehad, de laatste 2 weken. Zondag vorige week wou mijn rug niet mee. Met paracetamol heb ik dat de schijn gered, als het ware een masker opgezet dat alles goed ging. Maandag mijn onderrug dan goed ingezalfd en het was voorbij.
Maar woensdag beginnen dan mijn maag en darmen te protesteren. Ik dacht al, dat wordt een afspraak bij de huisarts, maar donderdag verdween gelukkig de pijn, en vrijdag na een goede nachtrust was alles weer goed, zij het dat ik niet veel gedaan heb die dag.
Die pijnen worden dan nog doorkruist door bezoeken aan de tandarts en de neuro-psychiater.
En net bij de tandarts had ik gisteren een ernstige ingreep. Hij schreef me sterke pijnstillers voor, die ik onmiddellijk moest nemen nadat de verdoving uitgewerkt was. Mijn lijstje medicamenten wordt steeds langer.
Ik kocht de pijnstiller. De pijn was verdwenen maar ik kreeg mijn mond niet open, afin ik kon niet kauwen. Dan maar zo een drinkmaaltijd gekocht. Zo een flesje zou een volledige maaltijd vervangen.
De pijnstiller en de drinkmaaltijd werkten, want donderdagmiddag had ik er geen last van, en kon ik normaal praten.
Donderdagavond probeerde ik een banaan te eten. Niet moeilijk denk je? Ik moest ze verbrijzelen om ze te kunnen eten.
Voor vandaag ben ik dan maar om een paar dozen soep gegaan, en heb nog wat van die drinkmaaltijden gekocht.
Afin, ik zal dan nog maar wat meer vermageren.
Het duurt trouwens niet zo lang. De 19de sept zou de wonde dicht moeten zijn en kunnen de draadjes eruit.

Geen opmerkingen: