Gwy wandelt

vrijdag 19 september 2014

Naar de tandarts

Vandaag stond een afspraak met de tandarts op mijn tijdschema. Gelukkig maar, want ik loop al een hele week met tandpijn.
Ik kreeg bij de tandarts meteen te horen, dat het alles behalve goed was. Het ware beter geweest als ik om een tussentijdse afspraak gevraagd had.
Nu bleek de wonde totaal ontstoken. De tandarts heeft nogal zijn werk gehad, om er al de etter uit weg te zuigen, en de wonde proper te maken.
Ik had deze week het probleem van de tandpijn  opgelost door meer pijnstillers te nemen, dan voor geschreven. Ook al een verkeerde keuze. Van de betrokken ontstekingsremmende pijnstiller mag men er maar hoogstens 3 per dag nemen.
Een mens moet daarvoor zo oud geworden zijn , om nog zo stomme fouten te maken.
Maar gelukkig kan ik nog bij artsen op bezoek.Ze kunnn mij terecht wijzen, en andere medicatie voorschrijven.
Wat ik al moest nemen, blijft. Maar het medicamentenlijstje wordt nu nog langer.
Ik moet nu ook antibiotica nemen. De arts heeft daarnaast ook  een spoelmiddel voorgeschreven. Drie keer per dag moet ik mijn mond spoelen. En voor de pijn zelf, als die tussentijds optreedt, moet ik Dafalgan slikken.

Afin, er zijn ergere dingen op de wereld.

Voor de rest. Het is vrijdag. Dat is poetsdag voor mij. Geen punt, want ik heb nu toch geen zin om weg te gaan. Ik doe zo meteen mijn Tai Chi oefeningen, en nadien begin ik aan het proper maken van mijn verblijf.

Geen opmerkingen: