Gwy wandelt

zaterdag 6 september 2014

Met IPA door de Bourgoyen

Voor vandaag zou ik mijn wandelplannen beperkt houden. 's Morgens moest ik eerst nog naar de neuro-psychiater, en 's middags wou ik kennis maken met het OCMW-centrum 'De Horizon'. Maar voor een wandelaar als ik kan een paar uur wandelen er natuurlijk altijd bij. Zeker als de wandeling voor mij om zo te zeggen om de hoek begint.
Ik dus naar de zaal waar de wandelclub van de IPA haar tocht inrichtte. Het was er al gezellig. Voor mijn vertrek wou ik nog soep met brood eten. En dat was zeer verzorgd: lekkere ajuinssoep en brood met kaas en ook groenten. Het heeft me gesmaakt. En het toevallig wilde dat ik met goede kennissen aan tafel zat: Kwartels, Trekvogels en Reigerstappers.
Zij hadden hun tocht al achter de rug. Ze waren er enthousiast over, en zo kon ik al met veel plezier mijn tocht aanvatten. Ik moet u de Bourgoyen-Ossemeersen niet beschrijven, zo een magnifiek natuurgebied vlak bij de stad Gent
Zie de foto-reportage van René. Iets later dan ik, heeft hij hetzelfde parcours gestapt als ik. Klik hier.
Eens het natuurgebied uit, wachtte me nog een plezier. Daniel liep achter mij. Die had voor de 20 gekozen, ik voor de 12, maar de rest van de tocht konden we samen stappen. En vertellen over de Vlaamse Velden en over de OXFAM Trail Walk, die Daniel 5 maal afgelegd had, en niet alleen dat, ook ons team dat uit Doetjes bestond er ook telkens door gehaald.
De wereld kan klein zijn. In de rustpost van Vinderhoute, kwam ik dan nog Chris en Dirk tegen, 2 mensen, die deel uitmaken van het OTW-team van de Kaailopers. Die hebben ons vorige week door de zware tocht in de Hoge Venen geholpen. (Dat doet er mij aan denken, dat ik er nog een stuk van mijn verslag erover wil uitschrijven)

Voor morgen hou ik het ook op een korte wandeling.
Voor mijn bezoek aan 'De Horizon, bericht ik in een afzonderlijk blogberichtje

1 opmerking:

Caroline zei

Wij waren in Terneuzen. Ook een mooie wandeling :-)