Gwy wandelt

maandag 8 september 2014

Lang geleden

Lang geleden toen ik nog niet met rust was gesteld, nam ik speciaal vrijaf om de weekdagtocht aan de Langelede bij de Kwartels te stappen. Zelf moet ik nu geen verlof meer nemen, maar ik hoor dat er andere clubgenoten zijn die dat wel doen.
Men een van hen stapte ik lus B mee.
Maar laat me eerst vertellen dat de Langelede een kanaal is dat van de Nederlandse grens naar Wachtebeke loopt. Het heeft geen scheepsvaartfunctie meer. Het is nu een oord dat door fietsers, vissers en wandelaars graag aan gedaan wordt.
Er is een bloeiende buurt, die ieder jaar een kermis organiseert. In de kermistent zijn dan op de maandag de wandelaars te gast.
De wandeltocht wordt uitgezet in 3 lussen, met telkens de feesttent als uitgangspunt.
Leuk om te wandelen, maar gevaarlijk om te blijven zitten.
Ik zal niet zeggen dat ik iedere wandelaar ken, die er komt, maar het scheelt precies niet veel. Dat werd goed babbelen over gemeenschappelijke kennissen.
Ik zag en passant dat onze club nieuwe leden mocht noteren. Ook zoiets doet plezier.
Met al dat gepraat kwam ik tot het besluit dat ik niet 3 maar slechts 2 zou lussen kunnen wandelen. Ik had in Gent deze middag nog wat te doen.
Mijn 2de lus werd dan lus A. Een mooie lus doorheen het Kloosterbos. Door een bos wandelen is altijd heerlijk, maar voor mij zeker, want ik heb aan dat bos bijzondere herinneringen. Maar dat is een ander verhaal.
Geniet mee van deze zomerse tocht met een aantal foto-albums: (Gewoon op de naam klikken, en je wordt doorgelinkt naar hun reeks.

1 opmerking:

Anoniem zei

Euh Guy, toch geen herinneringen van 2 jaar terug tijdens dat sextoerisme in het bos?
Edelweisstappers