Gwy wandelt

maandag 15 september 2014

Een thuisgevoel bij de Kwartels

Degenen die mijn blog geregeld volgen, weten dat ik bij de wandelclub "De Kwartels" aangesloten ben. Het is dan ook plezierig naar een wandeltocht te gaan die zij inrichten. Dat was zondag 14 september.
Ik zat eerst wat in twijfel, een tandheelkundige ingreep had me heel wat verzwakt, Maar ja. Het moet niet altijd een lange wandeling te zijn;
Ik was met een mede-doetje afgesproken, en samen besloten we voor de 18 km te kiezen. Zeg maar een goede 4 uur wandelen.
De start was in zaal Germinal. Een zaal waar ik persoonlijk goede herinneringen aan heb. Hoeveel discussies hebben we hier niet gehad met de VZW Oemtata  over wat democratie betekent. Maar vandaag geen politiek dispuut. Gewoon stappen, over nietjes en datjes babbelen en er een gezellige tocht van maken.
Ik heb hier ooit in de nabijheid gewoond, en misschien kom ik er weer wonen. Ik ken de wegen en paden dan ook door en door. Onze parcoursmeester liet ineens de wandelpijlen wijzen naar een strook die me onbekend was.
Ja ... De wereld staat niet stil. En zo een nieuw stuk in de wandeling brengen dat doet deugd.
En dan kwamen we voor de rust in een tenniscentrum terecht.
Ligt het nu aan mij? Sinds ik in Gent blijven plakken ben, kan ik dubbel en dik genieten van een bucolische wandeling.
Ik heb even getwijfeld welke afbeelding ik hierbij zou plaatsen, maar heb toch gekozen voor de gebogen buizen tussen Ertvelde en Assenede.

Geen opmerkingen: