Gwy wandelt

maandag 29 september 2014

Een drukke maandag

Het leven van een alleenstaande gepensioneerde.
  • Om 7u15 loopt mijn wekker af.
  • Tijd om een goede warme chocomelk te drinken.
  • Ook tijd om mijn medicamentenlijstje af te werken. Daar ben ik al gauw 10 minuten mee bezig, en ik maak gelijk mijn pillendoosje voor 's middags klaar.
  • Het ontbijt zelf stelde ik uit. Nu ik weer wat kan eten, zou ik in het stationsbuffet wel ontbijten. Heerlijk verse croissants trouwens.
  • Dan naar de dokter. Zo iets wordt geen routine. Afzien blijft een lijdensweg. Maar gelukkig mag ik nu 2 weken overslaan. En mocht er toch iets fout gaan, dan mag ik hem altijd bellen.
  • De 26ste was de Decathlon in Gent open gegaan, en daar wou ik ook eens naar toe. Het was me wel ontgaan, dat de Vliegtuiglaan aan de heel andere kant van Gent ligt. Het was dan ook een goed eind stappen. Waarom wil ik alles te voet doen?
  • In de Decathlon, ontving ik een klantenkaart. Ik heb vandaag wel niets gekocht. Ze zullen me wel snel terug zien, want het aanbod is interessant. Ook voor een gewone wandelaar als ik. 
  • Ondertussen was het ver middag geworden, en ben ik via de Afrikalaan weer naar mijn verblijf in het centrum van Gent gegaan.
  • Na een korte middagpauze dan naar de apotheek om mijn medicamenten te kopen. Vandaag moest ik gelukkig niets bij betalen. 
  • Dan naar de bibliotheek. Gezien mijn Azië-reis kan ik beter al de boeken die ik ontleend heb, al op voorhand terug brengen. 
  • In het winkelcentrum van de Zuid kocht ik ook een  reissetje met verschillende flesjes en pillendoosjes. Tijdens de lange vliegreizen, zal ik allicht mijn pillen in mijn handbagage mee moeten nemen. En er zijn nogal strenge regels over vloeistoffen die je in het vliegtuig mag  mee nemen. 
  • Terwijl ik toch in de Zuid was, gelijk de Smatch binnen gestapt en voor een paar dagen eten gekocht. 
  • Dan naar de Belfius om US dollars te bestellen. 
  • Dan nog naar de Supersoldi om een nieuwe electrische lamp te kopen. Een lamp uit de luster boven mijn hoofd heeft het begeven. Dat euvel is ondertussen hersteld.
  • In het stadscentrum dan nog wat rond gezworven. Het was wel mijn keuze niet om Zelzate te verlaten, en in Gent te verblijven, maar door de stad zwerven geeft een heerlijk gevoel. 
  • Deze middag heb ik een maaltijdsoep gegeten. Deze avond worden het sandwiches met zalmsalade.
  • En nog is de dag niet om.
  • Zo moet ik mijn Tai Chi oefeningen nog doen. 
  • En als het wat later is, ga ik door met de voorbereidingen van mijn Azië-reis. 
  • Eigenlijk had ik mijn beddengoed nog willen verversen, maar dat zal voor morgen zijn. 

Geen opmerkingen: