Gwy wandelt

zaterdag 23 augustus 2014

Zomerse trekvogels

Wandelclub De Trekvogels was vandaag paraat met haar Katte-tochten. Het mooie zomerweer maakte er een heerlijke tocht van. Het was een wandeling met voor mij geweldig veel 'thuis'-gevoel. De wandeling passeerde twee plekken waar ik nog gewoond heb. De wandeltrajecten zijn in een gebied dat ik al door en door bewandeld heb. En ... mijn respect voor de parcoursmeester! In het tweede traject liet hij ons tussen Assenede en Zelzate wandelen, langs paden die ik niet eens kende. Chapeau!
De startplaats deze morgen was in een school waar ik nog mijn best gedaan heb om de Spaanse taal machtig te worden. Het is mij niet gelukt, zoals er andere dingen zijn die mij niet lukten, maar ik heb in mijn klas met veel plezier de lessen gevolgd. Het is dus natuurlijk heerlijk om weer eens door de schoolgangen te lopen.
Uit de verschillende afstanden koos ik voor de 23. Een wandeling in 4 trajecten. Het 1ste traject, ken ik maar al te goed. Het zijn paden langs de Groene Briel en over de voormalige spoorlijn 55A. In een grote loods hadden we dan de rust. Goed voor soep met een broodje, en dan vervolgde mijn tocht. Er kwam totaal verrassend een voor mij totaal onbekend stuk. En ik die dacht dat ik hier alle mogelijke wegeltjes al bewandeld had. Zo iets geeft de meerwaarde van een clubwandeling aan.
Het was een plaatselijke lus die ons weer naar de landbouwloods bracht. Het 3de traject bracht ons dan naar Ertvelde. Daarin de vaste waarden: de omwalde kasteelhoeve ter Looveren, het bedevaartsoord van Stoepe, de stenen molen. In het Morgenzonnetje hadden we de rust. Het was wel geen morgen meer, maar de zon was er wel.
Langs de Pastorijstraat waar morgen = zondag 24/8 het Oemtata kunsten festival plaats heeft, brachten de pijlen ons richting Callemansputte. We passeerden de enorme oppervlakte met zonnecellen. Hier zullen ze deze winter wel niet zonder stroom vallen, dacht ik.
En zo kwam ik weer op de Katte. Het was een gezellige tocht, Een wereldreiziger als ik, wordt dan gewaar dat het dicht bij huis, ook plezant is.

1 opmerking:

Unknown zei

Schitterend Gwy hoe jij jezelf hier in kaart brengt. Nederigheid siert de mens en daar kan ik je helemaal in volgen en appreciƫren.