Gwy wandelt

dinsdag 8 juli 2014

Wakker op Doornzele Dries

De Wandelclub Al Kontent richtte vandaag haar zomerwafeltocht in. Spijtig dat het een grijze regenachtige dag was. Maar het kan niet alle dagen mooi weer zijn. We leven ten slotte in België. Het weer kunnen we niet veranderen, maar we kunnen ons er wel naar kleden.
Met lijnbus 54 reed ik van Gent naar Doornzele (Evergem) We waren met 4 wandelaars die in de regen met de lijnbus op weg waren naar de startplaats. Zonder die regen, zouden we - denk ik- toch met een tiental geweest zijn. Gelukkig was het ergste voorbij toen ik de wandeling startte.
Roger kwam net binnen. Die koos voor de 11, ik koos voor de 20. Maar we konden toch een stuk samen wandelen en zo onze wandelplannen bespreken.
Het wandelgebied lokaliseert zich aan de kanaalzone. De industrie, energiebedrijven, opslagloodsen en overslagbedrijven hebben hier de landbouw verdrongen. Maar de parcoursuitzetters van de WAK, weten hier toch veel groene wegen voor te schotelen. Ik verschoot ervan dat wij zoveel onverhard aangeboden kregen. De 20 bestond uit 2 lussen. Een lus van een 6 km, en een lus van een 14 km, met in het midden een rust. De rust was in de OBRA. Het was 11u30 toen ik er was. Een goed moment om koffie te drinken met lavendelcake. Ik kon het ook niet nalaten een potje confituur voor mijzelf te kopen: aardbeien met chocolade. Morgen zal ik het bij mijn ontbijt eten, en weet ik dan ook hoe het smaakt.
Tijdens de tocht heb ik gelukkig mijn paraplu niet moeten open plooien. En voor iemand als ik, die van industriële archeologie hou, vormt zo een contrast van groen en installaties in open lucht een ideale tocht.
Een mooie afwisselende tocht wat ondergrond en omgeving betreft. Een heerlijke tocht op dinsdag.
Voor mijn foto's, klik hier.

Geen opmerkingen: