Gwy wandelt

donderdag 24 juli 2014

Mijn Gentse feesten, donderdag

In de nacht van woensdag op donderdag werd ik al om 3 uur wakker. Meerdere feestvierders stapten nogal luidruchtig door mijn straat en hadden duidelijk nog veel plezier. Afin, ik draaide me om en probeerde verder te slapen. Waar is de tijd gebleven dat ik zelf zo op zwier ging?
Ik begon te dromen, en om 7u15, werd ik door mijn mobieltje uit het dromenland weg gerukt.
Ik had deze morgen een afspraak met mijn neuro-psychiater, en dan maak ik altijd van de gelegenheid gebruik om vooraf aan het Sint-Pietersstation te ontbijten. Dat kan zijn in de Brazza, of in het station zelf bij de Panos of in Tempus Fugit. Deze morgen werd het Tempus Fugit. De tijd vliegt.
Na het doktersbezoek, nog wat winkelen en huishoudelijke dingen, om dan naar Sint-Baafs te gaan. om goeie dag te zeggen aan meneer Bach. In het kader van de orgelcyclus 2014, stond vandaag Bart Rodyns op het programma. Het verwonderde mij dat orgelmuziek zo veel volk trekt. 
Nadien was ik nog van dienst als onthaler. Ik had evenwel niet veel te doen. Francine en Amand waren mensen aan het rondleiden onder het thema "Haute Couture in de kathedraal". Op het onthaal waren we met zijn drieën, en de mensen van ARC gaven ook gratis rondleidingen. Die jongelui van ARC brengen stenen tot spreken. 
In de avond ging ik naar Portus Ganda, met de bedoeling van naar een circus voorstelling te gaan van MiramirO. Maar ik had niet gereserveerd, en de voorstelling van Ensor, was uitverkocht.
Ik heb dan ook over de Gentse pleinen wat rond gekuierd, en genoten van de andere feestvierders, en de vele straatanimatie. 

Geen opmerkingen: