Gwy wandelt

zaterdag 5 juli 2014

Kruwer

Vandaag wandelde ik de Kruwerstocht. De wandeldag in Oostduinkerke was ingericht door de wandelclub van Nieuwpoort.
De verschillende afstanden vertrokken vanuit de Witte Burg. Met de trein en de kusttram reisde ik er naartoe. De startzaal bleek vlak achter de kerk te liggen waar de Vierdaagse van de Ijzer start. We konden kiezen uit verschillende afstanden: 7, 14, 21 of 28 kilometer.  
Ik koos voor de 21. Die bood mij eerst een lus  doorheen de duinen om via de zeedijk weer naar de startzaal te trekken. In de feestzaal trakteerde ik mijzelf met een broodje, goed belegd met vissalade, en verse soep.
Dan stapte ik de 2de lus. Dat was een lus door het achterland voor een stuk langs een kanaal. Het was wat druilerig. Ik had even de indruk dat ik heel alleen door het land stapte. Die indruk verdween snel toen ik in de rustpost aankwam. De rustpost was in het opleidingscentrum voor blindengeleidehonden. Ik vond het dan ook niet vreemd dat ik in het begin van de tocht nog Koenraad was tegen gekomen. Van daar stapten we nog door de Doornpanne, en natuurlijk ook nog langs het strand.
Zee, strand en duinen. Alleen de zon ontbrak. Pas later als mijn wandeling erop zat kwam de zon er door. De mensen die hun wandeling later begonnen hadden beter weer dan ik.
Klik hier voor wat fotomateriaal.

Geen opmerkingen: