Gwy wandelt

zaterdag 12 juli 2014

Hanske en Adriaan

Vandaag richt de wandelclub 'Hanske de Krijger' haar Adriaan Brouwertocht in. Die tocht is dan ook mijn wandeldoel voor vandaag.
Een ruime keuze van afstanden. De kortste is 4 km, de langste 50 km. Ik kies voor de 24. Al snel sturen de oranje wandelpijlen ons het groen in. In het begin moet ik wat opletten. Vaak richten de pijlen de wandelaar langs smalle tussendoortjes en achterafjes. Maar dat is natuurlijk plezanter dan over de macadam te stappen. Het frisse groen contrasteert sterk met de grijze hemel. Moeilijke stukken zitten er niet in de afstand die ik gekozen heb. De die-hards die de 50 stappen hebben wel wat meer klimwerk.
Na 8,4 kilometer heb ik de eerste rust. In Elsegem is dat. In de doos liggen al 2 consumptiebonnetjes van wandelaars die de 50 stappen. En terwijl ik bezig ben de soep met een broodje gehakt te eten, komen er nog drie 50 km-stappers binnen. Een beetje rekenwerk leert me, dat die meer dan 7 km per uur stappen. Chapeau zeg! Dat is snel!
Het tweede traject is ook 8,4 km. Dat brengt ons naar de Scheldekant met een mooie doortocht over een uitgebreid golfterrein. Ook de golfers storen zich niet aan het miezerige weer. Er zijn er heel wat die hun balletje slaan. FORE! Het domein Het Anker omvat een voormalige Schelde-arm.
In Petegem hebben we dan de 2de rust. Het is de laatste rust voor al de afstanden die hier even blijven zitten. Erna is er nog 6,1 km te gaan. En ook die laatste kilometers brengen ons door puur natuur, zonder dat we door de modder moeten ploeteren.
Voor de aankomst hebben we nog een gratis bevoorrading bij Adriaan de Brouwer, dat is die van de Roman-bronnen :-)
Het zijn dat ook tevreden wandelaars, die in de startzaal aankomen en gezellig kunnen napraten over het mooie parcours dat ons vandaag aangeboden is.
Ik had mijn fototoestel bij. Klik hier.

Geen opmerkingen: