Gwy wandelt

vrijdag 11 juli 2014

BBQ-tocht in Wervik

Een vaste waarde in mijn wandelagenda is de BBQ-tocht in Wervik. Na een afwezigheid kan ik er dit jaar weer naar toe. Om 9u08 neem ik de trein in Gent Sint-Pieters. Om het seniorenbiljet te gebruiken moet ik immers tot 9 uur wachten. En met mij nog meer wandelaars.
In Kortrijk moeten we overstappen. Zo vormen we dan een mooie groep om naar Wervik te treinen. De startplaats is goed aangeduid vanaf het treinstation. Het is toch een dikke tien minuten stappen vooraleer we zaal 't Portaal bereiken. Bij de inschrijving reserveer ik  onmiddellijk voor de barbecue. Het is tenslotte de barbecuetocht. En zie ik daar niet Stefaan staan? Ja! Stefaan heeft speciaal vrij genomen om te kunnen mee helpen.

Samen met een St.Janstapper begin ik onder een grijze hemel aan de tocht. Hij heeft voor de 18 gekozen, ik voor de 24. We kunnen zo 18 km met elkaar stappen. Kruiseke ligt net buiten Wervik, en zo zitten we vrijwel onmiddellijk in het landelijke. Mooie wegjes, heerlijk stappen. Het ietwat miezerige kan ons niet deren. En gezwind bereiken we Zandvoorde. Daar genieten we van een lekker soepje. De wandelpijlen brengen ons nadien naar de Gasthuisbossen. Om ons dan weer naar de rust in Zandvoorde te loodsen. Na dan nog een goed uur stappen zijn we weer in de startzaal. Ik besluit om nu de barbecue te eten. Lekkere groenten, een braadworst en een kippebil. Dat smaakt wel. Voor mijn wandelmaat zit de tocht erop, en ik stap nog een lus vrijwel puur natuur. Mooi op tijd om de trein van 16u51 weer terug te nemen. 

Ondanks het grijze weer, bracht het parcours en de verzorging ons een mooie wandeldag. 
Voor wat foto's die ik maakte, klik hier.
Voor het beeldverhaal, klik hier.

Geen opmerkingen: