Gwy wandelt

vrijdag 27 juni 2014

Wandeltocht door Gent

Deze morgen was het nog eens tijd om wat schilderijen en andere muurdecoraties op te hangen. De verdienste daarvoor gaat overigens naar mijn zoon. Zelf heb ik twee linkerhanden.

Na de middag, dan mijn tocht verkend die ik op 7 juli in Gent zal wandelen. Ik heb dat aan een groep wandelaars uit Oostende beloofd. Met een tiental zullen ze afkomen. De wandeling is ruim 15 kilometer. Het is een tocht met hier en daar wat uitleg over Gentse bezienswaardigheden. Op kaart had ik het al uitgewerkt, maar in de verkenning heb ik gezien dat ik hier en daar wat moeten aanpassen, wegens bouwwerken, of open liggende straten.
De tocht omvat bekende stadsgezichten van Gent, en zal de Oostendenaars ook langs plekken brengen die ze allicht nog niet kennen.

Een aangename verrassing tijdens mijn verkenning, was dat ik nog een kennis tegenkwam, en voor een kop koffie uitgenodigd werd. Als ik zeg, dat ze ooit op hoge hakken naar Santiago gegaan is, of als ik zeg dat ze bij Euraudax verschillende gouden arenden behaald heeft, dan zullen enkelen van u wel weten wie ik bedoel.

Geen opmerkingen: