Gwy wandelt

woensdag 18 juni 2014

Waar zijn de kastanjebomen?

Aan de inschrijftafel
Woensdag vandaag. Nu eens weer naar Zottegem waar de Egmontstappers hun midweektocht inrichten. De wandelclub doet dat iedere maand, telkens vanuit een andere deelgemeente van Zottegem. Vandaag is de start in Zottegem zelf, in de voetbalkantine op de Kastanjelaan.
Deze morgen ben ik al van dienst geweest om toeristen te ontvangen en wat wegwijs te maken in de Gentse Sint-Baafskathedraal. Vanmiddag is het wandelen. Het wordt een tocht van 14 km
De Kastanjelaan
zonder kastanjebomen
Van het station gaan we naar de startplaats langs de Kastanjelaan. Maar al de kastanjebomen zijn verdwenen. Hopelijk wordt dit snel weer een mooie laan.
In de kantine van de voetbal is de inschrijving. Het doet me wat raar dat ik zoveel wandelkennissen ontmoet, die hun tocht al gestapt hebben. Het is immers rond 2 uur. Het gebeurt niet veel dat een ochtendwandelaar als ik pas in de middag een wandeltocht start.
Bij de inschrijving krijgen we een oranjesapje mee. Dat betekent drinken voor onderweg en wat energie, 53 kcal om precies te zijn.
Het eerste traject van 7,6 km brengt ons door licht glooiend landschap en o.m. de Steenbergse bossen naar Erwetegem. In dat deeldorpje hebben we de rust in zaal De Gilde. De mensen die voor een langere tocht gekozen hadden, doen hier een extra lus, die naar men me vertelt de moeite waard is. Maar ja ... Als ik die zou willen stappen, had ik mijn wandeling vroeger moeten beginnen.
Via een traject van 7.3 km keren we naar de start in Bevegem terug. Ik dacht dat ik al hele stukken van Zottegem en er rond kende. Toch weet de parcoursmeester weer te verrassen door ons langs wijken te laten trekken, waar ik nog nooit door gestapt was.
14 km is een tocht voor pannenkoekenstappers. Om de tocht af te sluiten at ik dan ook een overheerlijke pannenkoek bij mijn koffie.
En dan was het weer tijd om richting treinstation te gaan. 

Geen opmerkingen: