Gwy wandelt

zondag 8 juni 2014

Ingeloot of uitgeloot?

Pinksteren is het vandaag. Vaderdag is het vandaag. Toch ga ik wandelen, maar dan  alleen in de ochtend. Dan lijkt me de Lotelingenmars van de Wandelende Noordzeeboys een goede keuze.
Heel wat andere wandelaars stonden in het Gentse Sint-Pietersstation om de trein naar Knokke te nemen. In de startzaal viel ons reisgezelschap uit een. We kozen immers niet allen voor dezelfde afstand en voor hetzelfde wandeltempo. We wandelen voor ons plezier, en kiezen zo voor wat ons het best ligt. Voor mij was dat de 21. De grootste afstand was 32, de kleinste 6 km. Ook had de parcoursmeester afstanden van 10 en 15 km uitgepijld. Op de rustposten kwamen we zo elkaar soms tegen.
Zoals we van WNBZ gewoon zijn was de organisatie prachtig verzorgd. We werden vriendelijk ontvangen. Het parcours leidde ons eerst door het achterland naar Duinbergen, om dan echt naar de kust te trekken. De promenade was zo vroeg op de dag nog rustig. Toch al hier en daar iemand op het strand die probeerde te zonnen. In de middag zullen er dat allicht meer zijn. Wij stapten gezwind verder. We namen de tijd om de foto-panelen die de promenade sieren, te bekijken. We gingen langs Het Zoute om door de Zwinduinen te wandelen, en af en toe door de duinbossen te dwalen.
Het was een tocht met veel afwisseling. Zon, zee en strand weten ook een wandelaar te bekoren. Evenals de mooie villawijken en de duinen.
De tocht sloot ik af met een broodje met BBQ-worst, vooraleer terug naar het station te keren.

Voor mijn foto's bij Picasa klik hier.

Geen opmerkingen: