Gwy wandelt

zaterdag 3 mei 2014

Tweedaagse, 1ste dag

De zaterdag van de Tweedaagse
Een wandeling die ik niet wil missen is de Tweedaagse van Blankenberge.  De voornaamste reden is het internationaal karakter ervan. Tussen de zowat 6000 wandelaars zijn er heel wat wandelaars uit andere landen. Het is een goede gelegenheid om wandelkennissen uit andere IML-wandelingen tegen te komen.
Ik was niet op voorhand ingeschreven, en dacht dat ik voor de inschrijving in een lange rij zou moeten aanschuiven. Dat was  niet waar. De inschrijving verliep uiterst vlot. We moesten zelfs geen inschrijfformulier invullen. Onze lidkaart werd gewoon ingescand.
Ik koos voor de 24 kilometer. Het parcours was het zoals we gewoon zijn: de promenade, het natuurgebied “De Fonteintjes” en dan de Duinse polders in, om naar Lissewege te stappen. Maar eerst deden we nog de befaamde tiendenschuur van Ter Doest aan.  En ondertussen was ik verschillende kennissen tegen gekomen en er een korte babbel mee gemaakt.
In
Lissewege at ik een ovenbroodje met Breydelspek. Dat kan ik niet laten. Toevallig zaten er aan dezelfde tafel ook mensen uit de groep waarmee ik binnen 14 dagen naar Santiago de Compostela stap. Ik had hen niet herkend, maar zij mij wel.
Het was ondertussen al middag en ik stapte verder door de polders naar Uitkerke. Nog voor we de feesttent bereikten hadden we een doorgang door een funpark van de Gezinsbond.
Na wat gebabbel in de feesttent stapte ik naar de aankomst toe, en daar kreeg ik nog een mooie badge.
Om 16u10 kon ik de trein terug nemen, en die zat vol met wandelaars. We hebben dan ook gezellig kunnen nababbelen over de prachtige ontmoetingsrijke wandeling.
Klik hier voor mijn foto's bij Google+

Geen opmerkingen: