Gwy wandelt

vrijdag 9 mei 2014

Het aapje van Mons

Aan de muur van het stadhuis van Bergen hangt een aapje. Niemand weet van waar het komt, en hoe het aan de muur van het stadhuis terecht gekomen is. Maar het verhaal gaat de ronde, dat als je met je linkerhand over de kop van het aapje streelt, het geluk je een jaar zal toelachen.
Geloof je het?
Gisteren heb ik in Bergen over dat apekopje gestreeld. En inderdaad ... Het geluk begint.
Gisteren haalden we in Brussel nog een eerdere trein dan gepland.
Vandaag moest ik naar Zelzate om nog een en ander te regelen. En ook vandaag lachtte het geluk me toe.
Ik kwam ex-familie tegen, en die waren zo vriendelijk me de post die nog op mijn oud adres aankomt, te overhandigen. Bijzonder interessant omdat mijn EHIC-kaart erbij zat. Volgende week reis ik naar Spanje. Je weet nooit dat je een dokter nodig hebt, en dan moet je die EHIC-kaart bij hebben, of je moet alles zelf betalen.
Mijn eerste doel in Zelzate was een bijeenkomst van een VZW. Dat werd een bijzondere vruchtbare samenkomst.
Mijn tweede doel was de Fortis. Ik heb mijn mandaat van penningmeester neergelegd. Ik was trouwens niet meer herverkiesbaar. Vandaag hebben we dan de volmachten geregeld.
Terug in Gent, moest ik nog naar de post. Ik had begin deze week mijn tablet laten vallen, en het aanraakscherm was daardoor gespleten. Dat valt niet onder de garantie. Ik had dan ook een nieuwe tablet besteld en kon die vandaag ophalen.
Nu wel nog wat werk om dat ding te installeren, maar dat zal wel lukken.
Deze middag kon ik niet, want ik was naar een voorstelling van Gent in 3D

Ik denk dat ik volgend jaar nog eens naar Bergen ga, om nog eens over dat apenkopje te strelen, voor weer een jaar geluk.

Geen opmerkingen: