Gwy wandelt

maandag 26 mei 2014

De dag na de reis

Het is weer maandag.
Zondagavond afscheid genomen van mijn reisgenoten. 
En eens in mijn verblijf terug mijn bagage uitgepakt. Dan maar meteen ook de kleine was gedaan, en om te eten maar een blik cassoulet opengetrokken.
Vandaag dan wat langer geslapen. Dan naar mijn neuro-psychiater. Het gaat de goede kant op. Mijn therapie-gesprekken verminderen. Liever had ik ook gezien dat mijn medicatie verder zou verminderen, maar ja … Een mens kan niet alles tegelijk willen.
Daarna moest ik bij de tandarts een afspraak maken. Sinds vrijdag wordt ik door tandpijn gekweld. Het is niet zo heel erg. Met een paracetamol is het gelukkig voor een halve dag over. En voor 5 juni heb ik een afspraak.
Dan nog naar de Base-winkel. In mijn verhuis van Zelzate naar Gent, heb ik mijn blaadje met de PUK-code voor mijn GSM verloren of mis legd, en die heb ik dan opgevraagd. Een vriendelijke verkoper gaf me al de informatie die ik vroeg. Bij het zien in de winkel van al die nieuwe smartphones, keek ik naar mijn oud mobieltje. Maar jammer genoeg heb ik nu geen geld om een nieuw te kopen. Het werkt trouwens nog, alleen de batterij ervan is zo snel leeg. En als ik eens van de rekening verschiet, is dat mijn eigen schuld: te veel en te lang gebeld.
Ook nog naar de superette, want voor ik op reis vertrok, had ik mijn koelkast volledig leeg gemaakt. Aanvullen was dan ook nodig.
Zo was de ochtend voorbij.
Na het middageten, dan mijn beddengoed en mijn hemden naar de wasserij gebracht. En mijn bagage verder uitgepakt. Mijn valies staat nu weer in de kast, en komt er niet meer uit, tenzij voor de volgende reis.
Het werd dan ook hoog tijd om mijn correspondentie door te nemen. Veel van wat in de brievenbus zat, kon onmiddellijk in de papiermand. Dat was het verkiezingsdrukwerk. En de verkiezingen waren zondag. Om de rest van mijn briefwisseling af te werken, zal ik nog wel een paar dagen nodig hebben. Trouwens, ik moet ook op nog wat e-mails reageren.
De facturen die ertussen zaten, heb ik wel al afgewerkt. Ik doe mijn bankbetalingen online, met desnoods een betaaldatum in de toekomst.
Zo was de middag ook al voorbij.

Deze avond zal ik beginnen met mijn reisfoto’s te verwerken. En de rest van het werk stel ik maar uit tot later in deze week. 

Geen opmerkingen: