Gwy wandelt

woensdag 9 april 2014

Hoogtepunten in Gent

Vandaag koos ik voor mijn wandeling een stadswandelroute in het centrum van Gent. Dat had 2 redenen. Eerstens zijn we van plan om volgend jaar in februari met Euraudax Zelzate weer een 25 km tocht in te richten. Tweedens heb ik beloofd om voor OKRA-sport wat thematische wandelingen in Gent voor te bereiden.
En omdat mijn rug weer niet mee wil, was dat laatste zeker een reden om eens een korte stadswandeling te maken.
Ik had het mijn eigen niet moeilijk gemaakt. Ik had gewoon van reisroutes.be een tocht als .pdf gedownload. Ik moet er dan ook niet veel over vertellen. De info op de betrokken website is gewoon degelijk. De routebeschrijving is goed. Er staat verschillende documentatie op over de bezienswaardigheden. En af en toe las ik zelfs een zekere interessante tip. Iets waar ik zodanig veel voorbij loop, dat ik er niet eens meer op let. Maar nu heb ik wel de tijd genomen om er bij stil te staan en eens goed te kijken.
Het is maar één van de Gentse routes die op reisroutes.be staan. Ik zal de andere routes zeker ook downloaden en bewandelen.
Wel een waarschuwing. Er wordt in Gent nogal duchtig gerenoveerd en aan de bestrating gewerkt. Dat betekent dat je soms de route eens zal moeten herlezen om weer op het juiste spoor te geraken.

Geen opmerkingen: