Gwy wandelt

woensdag 5 maart 2014

Wandelen in Boekhoute

Boekhoute ken ik door en door. Uren heb ik daar al door de polders gestapt, het Leopoldkanaal gevolgd, langs de Isabelle watering gelopen,  door de vele boomgaarden gedwaald. Graag ging ik dan ook vandaag bij de Trekvogels in Boekhoute wandelen.
En het werd inderdaad een mooie tocht. Je voelt de lente komen. Heerlijk!!!
Het parcours bestond uit 3 lussen van elk zo een 6 kilometer. Bij het bekijken van de routekaart besloot ik om de volgorde A dan C en dan B te kiezen.
In lus C wandelden we langs de Vliet. Ik kan me niet voorstellen dat in de tijd de zeevissers langs hier vanuit de haven van Boekhoute naar de zee vaarden. En toch is het zo.
Lus B  passeerde de Isabelle watering. Die hield ik bewust voor het laatst, en dit om langs het herdenkingsmonument van de dodendraad te passeren.

Een door de weekse wandeling bergt zonder dat je het beseft, heel wat geschiedenis in zich.

Geen opmerkingen: