Gwy wandelt

dinsdag 4 maart 2014

Vanuit Westrem

Waar zou Westrem ergens liggen? Het blijkt een klein kerkdorpje te zijn dat bij Wetteren hoort.
Ik nam de lijnbus 96, de bus van Gent naar Aalst, en moest in Massemen afstappen. Dan was ik op zo een kilometer van de startplaats. Het was een leuk zaaltje. Ik dronk eerst een koffie en at een boterham met hoofdvlees. 
Rudy, de parcoursmeester had trajecten uitgezet van 7, 14 dan wel 21 kilometer. Ik koos voor de 21 en begon dan ook met een plaatselijke lus in Westrem. Het was een mooie lus, puur natuur en die kon me wel bekoren. Terug in de startzaal liet ik mijn wandelkaart afstempelen en stapte meteen door op het 7 km parcours. Dat was een leuk parcours met veel grootouders die hier met hun kleinkinderen stapten. Na zo een goede 3 km kwamen we precies in een zone met winkels terecht. De rustpost was in een loods van de zaak 'Ideal', een zaak die caravans verkoopt, en ruimte ter beschikking had gesteld. Tijd om wat te eten en van de heerlijke soep te genieten. Heerlijk zelf gemaakte soep. Afin ik heb de soep niet gemaakt, wel de verantwoordelijke van de rustpost. Mijn lof hierover
Dan hadden we een lus van een grote 7 km die ons naar Kwatrecht bracht. Nadat we ginder een mooi waterkasteel hadden kunnen bewonderen, stapten we verder over wegjes, waarbij je maar moest vermoeden waar het pad lag. Soms leek het erop alsof we dwars door de akkers of weiden liepen.
Terug in de rustpost, bleef ik nu niet zitten, maar stapte meteen door naar het eindpunt.
Wetteren, zo dicht bij Gent, heeft me aangenaam verrast. Ik heb er al veel gewandeld, en vandaag toch weer nieuwe plekjes ontdekt.
Bekijk de foto's van René, klik hier.

1 opmerking:

rene depuydt zei

Beste GHuy,
Ik ben pas thuis,bedankt om mijn fotos op Jouw blog te plaatsen,IK heb jouw gemist,wel gezien van ver toen ik mij met mijn wagen vastgereden had in de modder dicht bij startplaats,alles goedgekomen met hulp ophaaldienst vuilkar en tocht 21 km gestapt!
Grtn,Rene.