Gwy wandelt

woensdag 19 maart 2014

Schilderijen en beelden

Nog eens naar de cinema geweest. Het was wel een oorlogsfilm, maar dan wel een bijzondere oorlogsfilm. De film vertelt het relaas van een speciale groep bij de geallieerden in hun strijd tegen de nazi's. Een groep die zich met kunst moest bezig houden.
Ik was er speciaal naar toe geweest omdat bij de vele geroofde kunstwerken ook Het Lam Gods van de gebroeders Van Eyck betrokken was.
The Monuments Men, een groep mannen en vrouwen uit verschillende landen vormden wel een vreemd bataljon in de legereenheden. Het was boeiend de verschillende verhaallijnen die de regisseur in het verhaal bracht, te volgen.
En ik weet nu ook dat ik nog eens naar Brugge moet gaan, voor de befaamde Madonna met kind, die ook in diezelfde zoutmijn is terug gevonden, te bekijken. De verhaallijn die daar rond in de film uitgewerkt is heeft me geweldig vast gehouden.

Hartelijk dank aan degenen  die me een mailtje te sturen om me over die film op de hoogte te brengen. Ik ga geen mailtjes sturen, maar laat bij  deze weten dat de film de moeite waard is.

Hier uit YouTube  de trailer waar ook even Het Lam Gods in beeld komt:

2 opmerkingen:

julien en jeanine zei

Hallo Guy,
speelt die film momenteel in de Decascoop te Gent?
Hartelijke groeten van Julien en Jeanine

Guy (= Gwy) zei

Aan de bezige bijtjes.
Inderdaad.