Gwy wandelt

zaterdag 1 maart 2014

Naar Mater

Vandaag gewandeld in Mater. Het was een tocht van de wandelclub Hanske De Krijger. Een parel van een parcours, prachtige uitzichten. Maar de leuke paadjes waren door de regen van de voorbije dagen herschapen in modder. Maar goed ... Ondertussen zijn mijn schoenen weer proper, en mijn wandelkleren zijn gewassen en hangen nu te drogen.
Daniel en ik waren naar Mater gereden. Door de Omloop van het Nieuwsblad was de parkeergelegenheid wel beperkt. We kozen uit verschillende afstanden voor de 25, die er 26,5 bleek te zijn. Een eerste traject bracht ons naar Schorisse. Daar hadden we een plaatselijke lus over het Omer Wattez pad. Amaai zeg! Wat was me dat een modderparcours! Maar we werden beloond met een van de mooiste uitzichten die we in Vlaanderen kennen.
Na de 2de keer rust in Schorisse trokken we naar Horebeke. Daar trokken we over de geuzenroute. In Horebeke hadden alle afstanden hun rust. En ons laatste traject was gelukkig via paden die niet zo bemodderd waren.
De aankomst in Mater was de climax. De koers passeerde net toen we aankwamen. Vlak bij ons kwam een coureur zwaar ten val. Die moest met de auto afgevoerd worden.
Terug in de startzaal kwam mijn dochter nog goede dag zeggen. We waren dan ook niet meteen weg en konden nog heel wat afbabbelen. Daarbij kwam dan vooral de doortocht in het Burreken ter sprake.

1 opmerking:

Guy (= Gwy) zei

Nawoord:
Ik begrijp het niet goed. Dit berichtje is nauwelijks 3 dagen oud en staat al hoog in de statistieken van de lezers van mijn berichten. Ik kan toch echt niet zeggen dat het een goed geschreven artikel is.
Maar de tocht zelf was wel een aparte tocht. Zijn er zoveel mensen nieuwsgierig?
Het doet natuurlijk veel plezier dat er zoveel mensen naar mijn blog gaan kijken.