Gwy wandelt

dinsdag 18 maart 2014

Eenzaamheid overwonnen

Ik las eens in een dagblad. " Eenzaamheid is gevaarlijker voor de gezondheid dan obesitas. Het gevoel van afzondering kan leiden tot een hoge bloeddruk, hartaanvallen, beroertes, een verzwakt immuunsysteem, hoger risico op depressie en vroegtijdig overlijden."
Vandaag had ik gelukkig geen last van vereenzaming. Ik zag wel tegen tegen deze dinsdag op want in de middag moest ik met mijn advocaat het vonnis bespreken dat de echtscheiding definitief maakt.
Ik dacht dan ook dat ik in de nacht van maandag op dinsdag een beroerde nacht zou door maken. Maar wonder boven wonder heb ik goed geslapen. Het groepsgesprek van maandagavond heeft me blijkbaar geweldig veel deugd gedaan.
Het was pas tegen 9 uur dat ik wakker werd en opstond. Na mijn ontbijt dan naar de wasserij geweest op mijn gewassen en gestreken beddengoed op te halen. En dan nog mijn woonkamer, slaapkamer, keuken en badkamer gedweild. Mijn verblijf moet immers proper blijven.

Na het middageten dan naar Zelzate. Terwijl ik er toch was ben ik even bij de FORTIS binnen gesprongen, want ik moest nog wat regelen voor de bankrekeningen die ik als penningmeester beheer.
Het nam minder tijd in beslag dan ik gedacht had, en zo kon ik vooraleer naar mijn advocaat te gaan, eerst nog het Noorderlicht binnen springen. Het was aangenaam dat iedereen me nog bij mijn voornaam aansprak.
Dan uiteindelijk toch naar mijn advocaat. Het werd een goed gesprek. Ik zal niet tegen het vonnis in beroep gaan. Binnenkort heb ik dan ook geen vrouw meer, maar wel een ex.
Volgende etappe van de dag. Terug naar Gent.
Mijn dochter pikte me in mijn verblijf op. We zijn dan met haar en haar 2 kinderen in een Turks restaurant in de Sleepstraat gaan eten. Het is en blijft plezierig mijn kinderen en kleinkinderen te ontmoeten.

2 opmerkingen:

rene depuydt zei

Beste Ghuy,
Laat de moed niet zakken,plaats vanaf nu zo weinig mogelijk openbaar en herpak Je leven,de beste raad die ik Je kan geven,geniet van Uw kinderen en kleinkinderen ze zijn een bron van geluk,mijn echtgenote heeft artrose,bijgevolg zijn onze wandeltochten korter en trager,ik pas me aan,het samen kunnen beleven blijft de essentie van het leven,ik ben ervan overtuigd dat U die bron van geluk zult terugvinden,hopelijk kom ik Jou heel binnenkort eens tegen voor een babbel....groetjes en kop op!!!!!
Rene Depuydt.

Guy (= Gwy) zei

Dank je, Rene, om je reactie.
Ik ben misschien te veel eisend en dat zal ik moeten afleren.
Doe de groeten aan alle Kwartels die over mijn situatie mochten praten.
Ik ben en blijf een wandelaar.