Gwy wandelt

zondag 9 maart 2014

Duinen

De Duintrappers hebben hun naam weer eer aangedaan vandaag.  Ik verschoot nogal toen ik om half tien de startzaal binnen kwam. Zoveel volk!
Eens ingeschreven besloot ik maar meteen te vertrekken. Na zo een half uur stappen door duinbossen en over zandduinen bereikten we de eerste rust. Na een broodje met soep vertrok ik voor een lus die ons ginder door de duinen liet slingeren. En dan ging het weer terug naar de startzaal, eerst langs eenzame paadjes en dan langs de esplanade. Op zo een zonnige zondag is het daar redelijk druk met dagjesmensen.
Het werd middag. Het werd warmer. Ik wandelde ondertussen al in T-shirt.
Vanuit de startplaats werden we nu richting Frankrijk gestuurd. Het traject was 5,4 km. Nu zeg .. Daarvan was zeker 5 km duin.
Ik kreeg er honger van. Bij de rust in de Val d'Or at ik dan ook maar een grote sandwich.
Via de duinen waren we gekomen. Langs het strand werden we weer terug gestuurd, terwijl we ondertussen konden genieten van al die zeilwagens die daar aan het racen waren.
Kortom, het was weer goed om nog eens aan onze kust te gaan wandelen.

Geen opmerkingen: