Gwy wandelt

woensdag 19 februari 2014

Verhelst was in Elst

Vandaag in Zottegem gewandeld. Bij de Egmontstappers is het altijd goed wandelen. De startplaats was Sint-Goriks-Oudenhove, meer dan 3 kilometer van het treinstation van Zottegem. Ik was dan ook al goed ingestapt toen ik in het ontmoetingscentrum aankwam. Na een koffie en een broodje, en de inschrijfformaliteiten vertrok ik op de tocht van 21 kilometer. De parcoursuitzetters hebben nogal hun best gedaan. We konden zelfs soms kiezen tussen natuur en verharde weg. In Michelbeke hadden we de eerste rust.  Heerlijke braadworst met een kom soep Alleen daarvoor zou je al bij Egmont mee stappen.
Dan hadden we een plaatselijke lus die ons via het Zwalmpad en de Geutelingen route tot in Elst bracht.
Terug in de Vierschaar verwonderde het me dat ik de kilometers zo snel gestapt had.
Nu restte me nog een kleine 7 kilometers naar de startplaats, en de zon kwam er door.
Heerlijk zo wandelen in de natuur, zeker nu ik om zo te zeggen een stadsmens geworden ben.

Geen opmerkingen: