Gwy wandelt

zaterdag 28 december 2013

Zon en zee aan onze kust

In Sint-Idesbald richt de toeristische dienst al jaren een winterwandeldag in. Ik had er al dikwijls horen over praten. Iedereen was er enthousiast over. Ze hadden gelijk. Ik ben het nu ook.
Samen met veel anderen , waaronder opvallend veel Waalse wandelaars, stapten we in Koksijde van de trein. Daar werden we met de autobus gratis naar de startplaats in Sint-Idesbald gebracht. Daar in zaal Kerkepanne schreven we ons in. En ook de inschrijving was gratis.  We konden kiezen uit 8, 16, 24 of 30 km. Ik opteerde voor de 16.
Als ik u vertel dat we door de Noordduinen stapten, de Hoge Blekker passeerden, een controlepost hadden in de Doornpanne. Dan weet u wel dat die een verrukkelijke wandeltocht was. In de Doornpanne kocht ik me een soepje. En warm dat die was! Het was trouwens een warme droge dag, met af en toe een heerlijk zonnetje. 10°C op 28 december! Stel je voor. Je moest echt niet winters gekleed zijn. We trokken nog langs duinpaadjes, zakten wat weg in het zand, hadden soms wat moeite om de linten te zien, maar dan bood de mee gegeven parcoursbeschrijving uitkomst. Om te sluiten gingen we dan langs de promenade van Koksijde en Sint-Idesbald want de zee moesten we toch ook gezien hebben. Ginder veel rolschaters en skaters, en bij de kontrole op de toeristische dienst, kreeg ik nog gelijk veel informatie over andere wandelingen die in 2014 zullen plaats vinden.
Dan door de vakantievilla's en nog eens door de Noorduinen, en zo bereikten we weer de Kerkepanne.
Bij het binnenkomen kregen we niet alleen een stempel in ons wandelboekje, maar ook een leuk attentie: een klein lampje aan een sleutelhanger.
27 december 2014 heb ik alvast in mijn agenda genoteerd.
Klik hier voor de foto's die ik vandaag maakte.

Geen opmerkingen: